Fejléc kép

SEO-Gyik

Mit jelent a SEO / Search Engine Optimization / Keresőoptimalizálás?

Az a folyamat, amelynek révén bármilyen webes felületet pl.: honlapot,
blogot a keresőoldalakon minél előnyösebb helyre, akár az
első találatok közé juttatunk.

Mit takar a SEM / Search Engine Marketing / Keresőmarketing?

A keresőmarketing (SEM) magába foglalja a SEO- (keresőoptimalizálást).
A SEO, lényegében technikai alkalmazásokat képvisel
(egy weboldal belső külső optimalizálása), míg a SEM-et, elsősorban
fizetett hirdetések (PPC, banner stb.), reklámkampányok,
brandépítések jellemzik.

Mi a SERP / Search Engine Result Page / Találati lista?

A kereső motorokban (pl.: Google, Netkezdo) történő kereséskor,
az adott kulcsszóra megjelenő találati oldal.

Mi a látogatottság lényege?

A látogatottság lényege, hogy hányan és milyen eredménnyel nézik
az oldalunkat. Hiába van jól megszerkesztett modern oldalunk,
ha nem látogatják azt.Látogatókat szerezhetünk offline forrásból,
vagyis, hogy valamely nyomtatott módon pl.: szórólapon vagy névjegykártyán
feltüntetjük a weboldalunkat, e-mailek elérhetőségünket, de ingyenes banner
hirdetésekkel is hasonló hatást érhetünk el. Továbbnyúlhatunk a fizetett
banner hirdetésekhez, linkcserékhez, illetve a fizetett hirdetések
vagy portál hirdetések irányába, esetleg közösségi média
által nyújtott lehetőségeket is választhatjuk.

Mi a Bounce rate (visszafordulási arány)?

A visszafordulási arány az oldalra érkező látogatók azon százaléka,
akik egy oldalt néznek meg a site-on, és ezt követően elhagyják
azt. Ez az arány nem minden esetben rossz, van hogy
a látogatónak csupán nem volt ideje végignézni az oldalt, vagy
valamely más külső behatás miatt kényszerült továbblépni.
Fontos, hogy ezt az arányt a Google Analytics segítségével folyamatosan
figyeljük, és javítsuk, mert ez két dolgot jelent: az egyik, hogy
a weboldalunk nem arról a kifejezésről szól, amelyre a legtöbb
látogató érkezik, vagy az oldalunk nem tükrözi a felhasználók első
benyomásában a kulcsszó relevanciáját.